دنیای ریاضیات

آموزش ریاضی، تیزهوشان، المپیاد ریاضی و کنکور ....... وبلاگ به روز است برای دیدن مطالب بیشتر روی خانه کلیک کنید

دنیای ریاضیات

آموزش ریاضی، تیزهوشان، المپیاد ریاضی و کنکور ....... وبلاگ به روز است برای دیدن مطالب بیشتر روی خانه کلیک کنید

دنیای ریاضیات
مسعود عشقی
کارشناسی ارشد ریاضی
دبیر تیزهوشان و المپیاد و کنکور
ashena14516@yahoo.com


کلیه حقوق مادی و معنوی این وبلاگ متعلق به استاد عشقی است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع، ممنوع و حرام است.
بایگانی
نویسندگان
سه شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۱۳ ب.ظ

سوال هوش (تیزهوشان ششم)

در شکل زیر چند مثلث وجود دارد؟

 

                                         

 

 

مسعود عشقی

  world-of-math.blog.ir

 

نظرات (۴۸)

استادجان سلام.
فکر کنم جواب 64 بشه

سلام استاد اینجور سوالا  فرمول دارن یا باید بشمریم ؟؟؟

ممنون میشم جواب بدید

۱۷ آذر ۹۴ ، ۰۰:۴۰ حسین بنی اسدیان
استاد من تواین شکل 77 میبینم
۰۸ آذر ۹۴ ، ۱۴:۲۱ ارسام مجد
استاد جواب  ۶۴است  . این جور سوالها را باید به ترتیب شمرد.ممنون .
۰۷ آبان ۹۴ ، ۱۲:۲۴ امیرحسین گرجاسی
سلام استاد جواب میشود۶۴
۰۵ آبان ۹۴ ، ۰۰:۱۸ سورن صاحبقرانى
64عدد است
۰۴ آبان ۹۴ ، ۲۰:۰۹ ابوالفضل قزوینی
سلا استاد من میدونم جواب میشه 64 ولی من 56 تا بیشتر پیدا نکردم......
دوستان عزیز منم مدرسه نمونه درس میخونم
۲۳ مهر ۹۴ ، ۱۹:۴۴ مهیار زر گرانی
سلام استاد فهمیدم جواب میشه 64
۱۸ مهر ۹۴ ، ۰۱:۲۶ امیرحسین زندی
64 استاد
۱۷ مهر ۹۴ ، ۲۲:۲۰ کسری میرشاهی
استاد فرمول این نوع مسئله ها چیه؟
استاد جواب 65 میشه؟
پاسخ:
دوباره حل کن
استاد ۶۵ است یانه

۰۸ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۰۷ محمد رضا کشاورز
از نظر درسی?????????
پاسخ:
بله خوبن
استاد 64 میشه
۰۳ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۲۰ محمد رضا کشاورز
جواب:64.سلام استاد دانش اموزان امسال خوبن یا نه  ؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟ من بالطف زیاد وتلاش های زیاد شما وبنده در نمونه دولتی قبول شدم.
پاسخ:
سلام چه طوری؟خوبن
۰۲ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۱۷ متین علی محمدی
میشه۶۴
استاد فکر کنم 64 بشه
۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۴ امیر فرامرزیان
استاد عزیز جواب 64 میشود 
درست است؟
پاسخ:
بله
استاد به نظر من باید ۶۴ بشه '   اره یا نه?????
پاسخ:
بله
۳۰ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۴۸ دانیال خردمند
استاد عشقی جواب ۴ است 
۲۹ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۲۱ آرمین رفیعی (مدرسه امام حسین )

استاد فکر کنم این عکس 64 تا مثلث داره!

پاسخ:
بله
۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۱۹ امیرمحمد اصفهانی زاده
سلام استاد 
لطفا سوال جدید بگذارید
۲۸ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۱۷ امیرمحمد اصفهانی زاده
سلام استاد . من شاگردتون تو آموزشگاه پیشداد هستم .
آخرش فهمیدم ، پاسخ 64 است .
شنبه سر کلاس ، دلیلشو بهتون توضیح میدم .
پاسخ:
خوبه
۲۸ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۵۴ امیر حسین آذرمه
استاد سلام
جواب 64 میشه
لطفا بگید درست است یا نه
پاسخ:
سلام بله
۲۸ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۱۱ کیمیا غلامی
سلام استاد ! من به 64 رسیدم البته فکر می کنم ...
۲۸ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۱۰ کیمیا غلامی
سلام استاد ! من به 64 رسیدم البته فکر می کنم ...
با سلام جواب ٦٤ هست
۲۸ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۱۷ شایان عابدین
استاد جواب 64 می شود ؟
استاد 64 تا
سلام استاد به نظر ما جواب ۶۴ تا میشود
سلام استاد به نظر من جواب ۶۴ تا میشود
سلام استاد جواب 64 است زیرا 

از یک سمت اگر دقت کنید 4 خط است که 4 با هر کدام از خط ها 4تا مثلث میشود ساخت پس 4×4=16

واز سمت دیگر 4 خط است که در هر قسمت 6 تا مثلث است ودر سمت دیگر هم همین طور هست پس در نتیجه 6×4×2=48

و حالا 48+16=64

پس 64 مثلث وجود دارد

استاد لطفا در ست بودن ویا غلط بودنش را مشخص کنید
پاسخ:
بله خوبه
۲۸ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۱۲ یوسف بلاغی
سلام استاد من فکر می کنم جواب64 است اگر درست است لطفا جواب دهید.
پاسخ:
بله
سلام استاد من مثلث های تکراری را کم نکرده بودم وقتی کم کردم 64 شد
۲۸ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۷ عمران ساکن صوفیان
استاد 64 میشه
۲۸ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۰۱ محسن محمدپور
و در ادامه چون مجموع مثلث های تشکیل شده ١۴ تا است ١۴ را در کل مثلث ها یعنی ١۶ تا ضرب میکنیم و حاصل: ٢٢۴:  ١۶* ١۴
۲۸ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۵۶ محسن محمدپور
سلام استاد به نظر من جواب٢٢۴ میشود چون:
هر مثلث کوچک ٨بار با مثلث های اطرافش مثلث تکی میسازد
////////////////٣/////////////////////////////دوتایی /////
/////////////////٢/////////////////////////////سه تایی////
//////////////////١/////////////////////////////چهار تایی///
پاسخ:
نه
۲۸ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۴۹ محسن محمدپور
سلام استاد به نظر من جواب٢٠٨ میشه چون :
هر مثلث کوچک ٨بار با مثلث های اطرفش مثلث میسازد
هرمثلث کوچک ٣بار با مثلث های اطرافش مثلث دو تایی میسازد
///////////////١///////////////////////////////سه تایی ///////
///////////////////////////////////////////////چهار تایی///////
پاسخ:
سلام نادرست است
۳۱

پاسخ:
نه
۳۱

۲۷ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۲۶ امیرمحمد اصفهانی زاده
سلام استاد .
جدیدا فهمیدم که 70 تا مثلث وجود داره !!!!!!☆☆
پاسخ:
سلام نه
۲۷ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۵۹ امیرمحمد اصفهانی زاده
ببخشید استاد 
اشتباه گفتم
فکر کنم پاسخ 39 است .
پاسخ:
نه
۲۷ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۵۶ امیرمحمد اصفهانی زاده
سلام استاد ، من ششاگردان تو آموزشگاه پیدا هستم .
پاسخ 25 است .
اگه جوابم درسته بهم بگین .

پاسخ:
نه
استاد جواب 64 است اگر مى شود زود تر بگویید 
پاسخ:
بله خوبه
استاد من به جواب 76 رسیدم اگر مى شود زود تر جواب دهید.
پاسخ:
نه
سلام استاد، جواب 76 مثلث؟ درسته؟
پاسخ:
سلام نه
سلام استاد جواب 64 میشه
پاسخ:
بله خوبه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی