دنیای ریاضیات

آموزش ریاضی، تیزهوشان، المپیاد ریاضی و کنکور ....... وبلاگ به روز است برای دیدن مطالب بیشتر روی خانه کلیک کنید

دنیای ریاضیات

آموزش ریاضی، تیزهوشان، المپیاد ریاضی و کنکور ....... وبلاگ به روز است برای دیدن مطالب بیشتر روی خانه کلیک کنید

دنیای ریاضیات
مسعود عشقی
کارشناسی ارشد ریاضی
دبیر تیزهوشان و المپیاد و کنکور
ashena14516@yahoo.com


کلیه حقوق مادی و معنوی این وبلاگ متعلق به استاد عشقی است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع، ممنوع و حرام است.
بایگانی
نویسندگان
پنجشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۴۷ ب.ظ

سوال هوش - تیزهوشان

در شکل زیر چند مثلث وجود دارد؟

 

 

مسعود عشقی

  world-of-math.blog.ir

نظرات (۵۴)

۰۶ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۰۱ ماهان ماهان فخرپور
استاد من 4 ریاضی و5علوم وبقیه 20 درصد زدم قبول میشم


سلام استاد 56 تا پیدا کردم

۱۰ دی ۹۴ ، ۱۴:۴۲ پرهام ملایی
56
سلام ببخشید
فرمول داره؟
اگه داره میشه بگین؟
۱۰ آذر ۹۴ ، ۱۶:۳۳ بنیامین صادقی
سلام استاد جواب 56 است
۰۸ آذر ۹۴ ، ۱۲:۳۸ محمدطاها لشکری
استادسلام 
جواب 56 است
لطفا فرمولشوبگین استاد؟؟؟؟؟؟؟؟
۲۵ آبان ۹۴ ، ۱۶:۳۲ مهدی خالدیان
سلام استاد آیا راهکاری برای محاسبه این سوال وجود دارد و اگر هست چیست؟
۱۱ آبان ۹۴ ، ۲۰:۳۹ بهار قهرمانی
56تامی باشد
پاسخ:
بله
۱۰ آبان ۹۴ ، ۱۶:۱۲ علیرضا علی اصغری
استاد جواب 56 میشود؟
۰۷ آبان ۹۴ ، ۱۰:۴۵ امیرحسین گرجاسی
جواب ۵۶ 
۰۵ آبان ۹۴ ، ۲۲:۳۱ محمد حسین علینژاد
فکر میکنم ۵۶باشه.
۲۰ مهر ۹۴ ، ۲۰:۴۸ زهراسادات مرتضوی
سلام استاد جواب مبشه 56
پاسخ:
بله خوبه
۲۰ مهر ۹۴ ، ۲۰:۲۳ محمد امین دژاپون
56
سلام استاد جواب 56 میشه
سلام استاد جواب 56 میشه
۱۳ مهر ۹۴ ، ۱۸:۲۵ رامتین غلامی
استاد 

52 مثلث موجود است 
۱۳ مهر ۹۴ ، ۱۸:۲۵ رامتین غلامی
استاد 

52 مثلث موجود است 
اگر شمارشم درست باشه فکر کنم که باید 56تا باشه.......استاد لطفا نظر بدید.
پاسخ:
بله
۰۹ مهر ۹۴ ، ۰۸:۱۱ محمد زنده رود
سلام جواب 56 ملث میشود.
۰۸ مهر ۹۴ ، ۰۶:۵۲ آرمین رفیعى
سلام استاد ٥٦ تا مثلث داره ؟؟
۰۷ مهر ۹۴ ، ۲۱:۲۰ کسری امینی
با سلام . استاد جواب 56 میشه ؟¿
۰۷ مهر ۹۴ ، ۲۱:۱۴ محمد صادق دژاپون
با سلام استادمن 56 بدست اوردم ایا درسته یا نه
۰۷ مهر ۹۴ ، ۲۱:۱۲ محمد امسن دژاپون
استاد سلام ما تونستیم 55 پیدا کنیم
۰۷ مهر ۹۴ ، ۲۰:۳۳ امیرمهدی شاه حیدری
سلام استاد جواب ۵۶اسن؟
۰۷ مهر ۹۴ ، ۱۹:۵۵ مهدی مهدی زاده
سلام استاد جواب 57است
۰۷ مهر ۹۴ ، ۱۹:۴۱ عرشیا رودباری
سلام استاد جواب 56 میشه؟
پاسخ:
بله
۰۷ مهر ۹۴ ، ۱۹:۴۱ ali reza Abdoli 81
56 تا آیا درسته؟؟؟؟
پاسخ:
بله
۰۷ مهر ۹۴ ، ۱۹:۱۶ مهیار زرگرانی
سلام آقا یک جوابم 56 شد و جواب دیگرم 72 تا شد کدامش درست است با تشکر و خسته نباشید
پاسخ:
56 درسته
۰۷ مهر ۹۴ ، ۱۸:۴۶ علی تاجیک
استاد ما بعد از 15 دقیقه شمارس 56 درآوردیم درسته
پاسخ:
بله خوبه
استاد عشقی پنجاه و شش میشود من امیر طاها میرزایی هستم
۰۷ مهر ۹۴ ، ۱۸:۳۹ کیارش صفایی
استاد 56 تا مثلث. امید وارم درست باشه.  ولی شک دارم شاید بیشتر باشه
پاسخ:
درسته
۰۷ مهر ۹۴ ، ۱۸:۱۸ مهیار مولایی
سلام خدمت شما استاده گرامی من 56تا مثلث پیدا کردم
سلام آقای عشقی.خیلی ممنون از سوالات هوشی که برای ما در وبلاگ میگذارید.
۰۷ مهر ۹۴ ، ۱۶:۳۰ محمدامین گازری
سلاااااااام  استاد عشقی جواب رو دراوردم 56 درسته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
بله
۰۷ مهر ۹۴ ، ۱۶:۱۴ امیرحسین دمشناس
سلام استاد جواب پنجاه و شش
۰۷ مهر ۹۴ ، ۱۵:۵۵ علیرضا قربان
سلام استاد 
من تا۵۶تا تونستم بشمارم 
لطفا بگید درسته یا نه 
با تشکر
پاسخ:
بله خوبه
56
۳۰ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۵۶ علی اکبر گلستانیان
سلام استاد ببخشید جواب این سوال برابر است با 56 زیراتعداد مثلث های کوچک 16 تا هستند که در ضلع قرار دارند هم چنین 24 مثلث دیگر در ضلع وجود دار د که قاعدهی آن ضلع مربع است وهمچنین 16مثلث دیگر هم در رآس های     آن وجود دارد که مجموع 3 عدد 16 و16 و24 برابر است با56.                                              56=16+16+24      
سلام استاد برای نهم چه کتابی بخریم برای تیزهوشان
پاسخ:
فعلا عجله نکن
سلام

من امسال میرم پایه نهم و به ریاضی علاقه دارم .

میخواستم شروع کنم برا المپیاد بخونم میشه خواهشا شما راهنمایی کنید که از کجا و با چه کتاب هایی شروع کنم ؟

تا حالا سیرتاپیاز ریاضی هشتم رو کامل چند بار خوندم فقط . 

خیلی ممنون .. امسال تصمیم جدی تری دارم .
پاسخ:
سلام اول سعی کن تمام سوالهای هوش وبلاگ را حل کنی و بعد کتاب را بهت معرفی میکنم
۲۸ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۰۶ کیا طالب نیا
جوابم درسته؟
پاسخ:
بله درسته
۲۷ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۰۷ امیر حسین آذرمه

استاد سلام

جواب 56 میشه چون:

16 مثلث کوچک در ضلع های مربع

24=6*4 مثلث کوچک و بزرگ در ضلع های مربع

16=4*4 مثلث کوچک و بزرگ در راُس های مربع

56=16+24+16


استاد لطفا بگید درست است یا نه.

پاسخ:
بله خوبه
۲۷ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۰۰ کیا طالب نیا

۱۶+۱۲+۸+۴+۴+۴+۴+۴=۵۶ جوابم درسته استاد؟
پاسخ:
بله خوبه
سلام استاد جواب 56 است ایادرست است 
استاد مسئله بگذارید برای اینکه اینجور سوال ها راه حلی ندارن 
پاسخ:
سلام درسته .این سوالها خلاقیت و دقت را زیاد می کند.
ولی در کل باشه
۲۷ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۴۸ علی اکبر گلستانیان
سلام استاد ببخشید جواب این سوال برابر است با 56 تا لطفا اگر درست است جواب بدهید تا من راه حل تشریحی آن را برایتان ارسال کنم.

پاسخ:
سلام بله خوبه
۲۷ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۵۴ علی فرامرزیان
استاد جواب من درست است

پاسخ:
بله
استاد جواب 56میشه
لطفا پاسخ دهید
پاسخ:
سلام بله بله بله
آقا جواب 54
لطفا جواب بدید
پاسخ:
نادرست است
۲۶ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۰۷ امیر فرامرزیان
استاد سلام
استاد جواب56است
درسته؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
بله خوبه
۲۶ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۵۸ علی فرامرزیان
استاد 56 تا مثلّث دارد؟ درست است؟
استاد 54 تا میشه ؟
لطفا لطفا  پاسخ دهید
اگر شیوه ی نگریستن خود را به زندگی دگرگون کنید، زندگی‌تان دگرگون می‌شو
۲۶ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۰۷ امیر محمدیان
سلام استاد جواب 56 میشود لطفا بگید درسته یا نه
پاسخ:
بله خوبه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی