دنیای ریاضیات

آموزش ریاضی، تیزهوشان، المپیاد ریاضی و کنکور ....... وبلاگ به روز است برای دیدن مطالب بیشتر روی خانه کلیک کنید

دنیای ریاضیات

آموزش ریاضی، تیزهوشان، المپیاد ریاضی و کنکور ....... وبلاگ به روز است برای دیدن مطالب بیشتر روی خانه کلیک کنید

دنیای ریاضیات
مسعود عشقی
کارشناسی ارشد ریاضی
دبیر تیزهوشان و المپیاد و کنکور
ashena14516@yahoo.com


کلیه حقوق مادی و معنوی این وبلاگ متعلق به استاد عشقی است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع، ممنوع و حرام است.
بایگانی
نویسندگان
سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۴۵ ب.ظ

سوال هوش - تیزهوشان

اعداد 478 و 392 و 263 را بر N تقسیم می کنیم، در هر تقسیم باقی مانده برابر با P  می شود. اگر N عددی طبیعی و بزرگتر از 1 باشد، مقدار N-P  چند است؟

الف) 5           ب) 28            ج) 33         د) 38             ه) 43



مسعود عشقی

world-of-math.blog.ir

Image result for ‫کانال تلگرام‬‎

نظرات (۱۹)

سلام این سوالات واسه تیز هوشان ششم


ببخشید استاد این سوال اگه مال ششم باشه من تیزهوشان قبول نمیشم.

سلام استاد.
ریاضی مهمتر است یا علوم و فارسی؟؟؟؟؟
من ریاضی خیلی مشکل دارم اصلا معادله نمیفهمم راه حلی میتونید برای من پیشنهاد کنید.
من علومم رو خیلی خوب میزنم ولی ریاضی نه؟؟؟
سلام استاد جواب 36 میشه
استاد جواب میشه گزینه ی د چون اگر این سه عدد رو بر 43 تقسیم کنیم باقی مانده میشود 5 بنابراین :
                                             P=5        و        N=43
                             
                                                      38=43-5
سلام استاد جواب گزینه ی د است یعنی 38 زیرا
nx+p=263
ny+p=392
nz+p=478
(xوyوzخارج قسمت تقسیمpبر263و392و478است)
پس
nz-ny=478-392
nz-nx=478-263
ny-nx=392-263
پس چون pوnاعداد طبیعی نیز هستند پس
ب،م،م اعداد 86و215و129=43
پسn=43
پس43÷478باقی مانده اش5میشه 
پسp=5
43-5=38
پس جواب گزینه ی د یعنی 38 نیز هست جواب من درسته؟
پاسخ:
بله درسته
خوب استاد محترم شما که سوال میدین حداقل جواب رو هم بنویسید لطفا
باسلام!
1)478-392=2*43 و 478-263=5*43 هردو بر 43 بخش پذیر
2)هر سه عدد را بر 43 تقسیم کردم باقیمانده در هر سه 5 بدست آمد.
3)43-5=38
در نتیجه گزینه(د) درست است.
آیا جوابم درست است؟
سلام ببخشید جواب تلگرام تون رو کجا بزاریم
پاسخ:
به ایدی
سلام فکر کنم گزینه ی د
۲۰ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۵۹ علیرضا کرمانی
د
کمکم کنید لطفا
سلام استاد من بر نامه ریزی خوبی می خواهم ومن کلاس ششم هستم ودر نمونه وتیز هوشان ثبت نام کرده ام

سلام من هم دعا کردم

سلام 
گزینه  د
درسته ؟؟؟؟؟
۱۴ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۱۹ علی اکبر علی پور
سلامدجواب 38 می باشد.
۱۴ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۵۲ علی اکبر علی پور
سلامدجواب 38 می باشد.
۱۴ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۰۰ امیرحسین رجبی
سلام استاد ببخشید جواب گزینه ی الف میشه لطفا جواب بدید .من از راه امتحان گزینه ها رفتم 
استاد ببخشید ایا جواب من درسته؟
 « سلام استاد عیدتون مبارک »                                                             گزینه ی د ، 38  درسته ؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی