دنیای ریاضیات

آموزش ریاضی، تیزهوشان، المپیاد ریاضی و کنکور ....... وبلاگ به روز است برای دیدن مطالب بیشتر روی خانه کلیک کنید

دنیای ریاضیات

آموزش ریاضی، تیزهوشان، المپیاد ریاضی و کنکور ....... وبلاگ به روز است برای دیدن مطالب بیشتر روی خانه کلیک کنید

دنیای ریاضیات
مسعود عشقی
کارشناسی ارشد ریاضی
دبیر تیزهوشان و المپیاد و کنکور
ashena14516@yahoo.com


کلیه حقوق مادی و معنوی این وبلاگ متعلق به استاد عشقی است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع، ممنوع و حرام است.
بایگانی
نویسندگان
جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۵۶ ب.ظ

سوال هوش (تیزهوشان ششم)

بچه ها حالا که دیگه کم کم نتایج اعلام شده بهتره دیگه بریم سراغ سوالات هوش...

از این به بعد تا آخر تابستان هفته ای یک سوال هوش مطرح میشه...

اولین سوال:


وقتی اتوبوسی نصف مسیر خود را طی کرده بود، مسافری به خواب رفت. هنگامی که بیدار شد، بقیه مسافتی که باقیمانده بود، نصف مسافتی بود که در طی آن مسافر به خواب رفته بود. در مدت خواب مسافر، اتوبوس چه کسری از مسیر خود را طی کرده است؟ و چرا؟



مسعود عشقی

نظرات (۶۵)

۱۸ اسفند ۹۴ ، ۲۲:۲۶ بهاره محمدی
سلام استاد
۰۹ آبان ۹۴ ، ۱۹:۳۴ ارمان پرواز
سلام استاد بنده جوابم اینجوریه 

                   ۲                             ۱  
                    ___           =        ___      
                     ۴                          ۲
                                      جواب من این است 
ایا درست است؟
۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۴:۳۵ سهیل صاحبقرانی
سلام استاد جواب یک سوم می باشد.
  2        1
------= -------
  6        3
۱۰ تیر ۹۴ ، ۱۴:۲۴ مهبد هاتف
استاد جواب دوششم که با ساده کردن یک سوم میشود زیرا 
چون در نصف مسیر مسافر خوابید بعد که بیدار شد دید نصف نصف راه است

سلام استاد من قبول نشدم ایا هفتم هم می توانم تیزهوشان شرکت کنم لطفا راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام نه 
۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۶:۴۲ فاطمه زهرا
سلام استاد.جواب میشه دو ششم یا همان یک سوم.درسته؟

چون اتوبوس یک دوم مسیر خود را رفت بعد مسافر به خواب رفت.اگر وقتی بیدار شد یک سوم از نصف مسیر مانده باشد،که میشود همان یک ششم مسیر.او باید دوششم مسیر را خوابیده باشد.تا دوبرابرمسیری که باقیمانده است را خوابیده باشد.
پاسخ:
سلام بله درسته
یک قسمت از سه قسمت مسیر را طی کرده چون وقتی مسافر خواب بوده است اتوبوس ۲قسمت از ۶قسمت را طی کرده
می توانیم زمان را به ،۶قسمت تقسیم کنیم که  از نصف راه،یعنی۳ قسمت در راه بوده و وقتی بیدر شده ۲قسمت را در خواب بوده و ۱قسمت مانده .پس دو قسمت از شش قسمت یا یک سوم را در خواب بوده است
ساده است میشود یک سوم 

تیز هوشان و نمونه قبول شدم 


پاسخ:
خداروشکر
۰۱ تیر ۹۴ ، ۱۱:۳۸ نسترن احسان فر

یک سوم  می شود

۰۱ تیر ۹۴ ، ۱۱:۲۲ بازدید کننده
یک سوم چون وقتی کل مسیر را طی کرد دوباره نصف مسیر را برگشت.
استادجواب دو ششم درسته
پاسخ:
بله ولی چرا؟
من گفتم دو شیشم گفتید غلط بقیه گفتن یک سوم گفتید درست که. دو شیشم مساوى با یک سوم هست دیگه :/ راستى من تیزهوشان البرز قبول شدم 🎉
پاسخ:
شرمنده پسرم احتمالا حواسم نبوده داشتم بقیه جواب ها را چک می کردم شما رو هم اینطور جواب دادم
وگرنه جوابت درسته سعی کن همیشه کسر رو ساده کنی مگر در تست جواب ساده نشده باشد.
خداروشکر خوشحال شدم موفق باشی
سلام استاد اسم سایت منو میزارید تو سایتتون تا بچه ها به سایت منم سر بزنن اگه جوابت اره هست پاسخ بدید تا من اسم سایتمو بهتون بدم ممنون از استاد عشقی
۳۱ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۳ پرنیا موسیوند
سلام اگه جواب یک سوم درسته لطفا بگین
پاسخ:
بله ولی چرا؟
استاد استان گلستان چی شد دق کردیم
دو سوم از یک دوم میشود یک سوم، درسته؟
پاسخ:
بله ولی چرا؟
سلام، خسته نباشید، استاد لطفا به من بگید جوابم درست بود یا نه؟
پاسخ:
گفتم
1/2+1/4=3/4 
پاسخ:
نادرست است
سلام، خسته نباشید، استاد جواب ( 2÷1 )×( 3÷2 )=یک سوم میشه؟
۳۰ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۲۷ امیر از تبریز
با سلام و عرض خسته نباشید 
جواب ١:٣ است 
زیرا: پس از نصف مسیر مسافر بخواب رفته و زمانى که بیدار شد مسیر باقى مانده یک دوم  مقدار زمان خوابیده است پس نسبت آنها ١ به ٢ است پس نصف مسیر ٣ است که کل مسیر ٦ میشود پس جواب دو ششم است همان یک سوم
۳۰ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۵۷ امیرحسین قلی نژاد
بخاطر این که فارسی و قرآن را خراب کردم.
یک سوم 
چون : در نصف راهی که اتوبوس طی کرده بود مسافر خوابید 
بعد که بیدار شد نصف نصف راه بود 
درسته استاد؟؟؟

پاسخ:
بله درسته سعی کن سوالهای قبلی را نیز حل کنی
یک سوم 
چون : در نصف راهی که اتوبوس طی کرده بود مسافر خوابید 
بعد که بیدار شد نصف نصف راه بود 
درسته استاد؟؟؟

جواب دوششم می شود
سه چهارم
من تیزهوشان قبول شدم
استاد می شود یک دوازدهم
استاد جواب می شه دو ششم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام استاد پس تکلیف ما گلستانی هاچی شد نتایج نمونه نیامده؟؟؟؟؟؟
۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۴۶ امیر حسین قلی نژاد
سلام.من در رامسر هستم.باوجود این که در تیزهوشان قبول نشدم ولی فکر کنم جواب میشه دو شیشم.آیا درسته؟
پاسخ:
بله چرا؟
جواب یک سوم هست،درسته؟
پاسخ:
سلام بله ولی چرا؟
می شه یک دوم؟
سلام استاد.جواب سوال میشه دو شیشه؟
سلام، جواب یک سوم است، درضمن من تیزهوشان قزوین قبول شدم.
x خواب و y  کل مسیر باشد
x+1/2x =y/2

x=1/3y
جواب یک سوم است

استاد جواب میشه دو ششم
۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۸ کیارش بشارتی
دو ششم میشود، ضمنا من تیز هوشآن قبول نشدم 
۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۴۴ رومینا تیموری
استاد میشود دو ششم اگر حساب کنید میبینید که جواب دوششم میشود.
پاسخ:
سلام بله ولی چرا؟
دوشیشم=  یک سوم
۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۴۲ رومینا تیموری
استاد یک چهارم درسته ؟
لطفا جواب دهید.
سه چهارم ازمسیر طی شده 
سه چهارم
پاسخ:
غلطه
سلام این تکراری هست معلم مون بهم داده من تیزهوشان زاهدان قبول شدم .
پاسخ:
پس جوابش رو بگو...
خداروشکر
٢ شیشم میشه 
یک سوم مسیر و تو خواب بوده
پاسخ:
چرا؟
جواب میشود یک سوم .
پاسخ:
چرا؟
جواب دو ششم
جواب سوالتون فکر می کنم یک ششم باشد
پاسخ:
غلطه
جواب سوالتون فکر می کنم یک ششم باشد
سه چهارم 
درسته؟
پاسخ:
غلطه
استاد دو سوم میشه
پاسخ:
غلطه
دو ششم
جواب میشه یک چهارم
پاسخ:
غلطه
یک سوم
درسته ؟؟؟
پاسخ:
درسته اما چرا؟
استاد جواب میشه دو شیشم 
استاد میشود دوششم  من تیزهوشان تهران قبول شده ام
پاسخ:
خداروشکر
استاد میشود دو ششم راستی من تیزهوشان تهران قبول شده ام 
جواب سه چهارم می باشد.در ضمن من تیزهوشان تبریز ناحیه یک قبول شدم
پاسخ:
خدا رو شکر
نه درست نیست
یک چهارم
درسته؟؟
پاسخ:
نه
یک چهارم
درسته ؟؟؟
پاسخ:
نه
۲۹ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۱۹ سینا صادقزاده
سلام خسته نباشید جواب یک چهارم است استاد لطفا دعا کنید نمونه قبول شوم تیز هوشان نشد
پاسخ:
نه
۲۹ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۱۹ سینا صادقزاده
سلام خسته نباشید جواب یک چهارم است استاد لطفا دعا کنید نمونه قبول شوم تیز هوشان نشد
پاسخ:
نه
۲۹ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۴۸ پرنیا موسیوند
سلام من توی تیزهوشان و نمونه و شاهد بوشهر قبول شدم وخیلی خوشحالم ...فکر کنم جواب سوالتون یک هشتم باشه
لطفا بگین درسته یا غلط
پاسخ:
سلام خدا رو شکر
نه درست نیست
5
-      5 بر روی 6
6
پاسخ:
نه درست نیست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی