دنیای ریاضیات

آموزش ریاضی، تیزهوشان، المپیاد ریاضی و کنکور ....... وبلاگ به روز است برای دیدن مطالب بیشتر روی خانه کلیک کنید

دنیای ریاضیات

آموزش ریاضی، تیزهوشان، المپیاد ریاضی و کنکور ....... وبلاگ به روز است برای دیدن مطالب بیشتر روی خانه کلیک کنید

دنیای ریاضیات
مسعود عشقی
کارشناسی ارشد ریاضی
دبیر تیزهوشان و المپیاد و کنکور
ashena14516@yahoo.com


کلیه حقوق مادی و معنوی این وبلاگ متعلق به استاد عشقی است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع، ممنوع و حرام است.
بایگانی
نویسندگان
پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۱۳ ب.ظ

سوال هوش - تیزهوشان

تمام بچه های من به مدرسه میروند.حاصل ضرب سن انها 60060 است. مجموع سن بچه های من چندسال است؟(از پنج سال به بالا به مدرسه میروند)

1)47         2)46           3)45                   4)56               5)65


با تشکر از دانش آموز تیزهوش مهبد هاتف به خاطر پیشنهاد این سوال


مسعود عشقی

  world-of-math.blog.ir


نظرات (۴۰)

سلام استاد 47 می شؤد
۰۸ دی ۹۴ ، ۲۱:۱۲ حسین بنی اسدیان
استاد جواب میشه گزینه ی.2 میشود
سلام اقا من از کتاب های مبتکران استفاده میکنم کتاب بهتری سراغ دارین
۲۵ آذر ۹۴ ، ۲۳:۴۷ هستی یگانه
استاد جواب گزینه 1 میشه؟
سلام     من سهند از کرج هستم

جواب : 6و10و7و11و12 : سن بچه ها
که ضربشان : 60060      و جمعشان : 47
اما غلط است 
امکان ندارد که دو بچه با فاصله ی یک سال به دنیا بیایند 
چون 9 ماه حاملگی بعلاوه ی حداقل 1 سال شیر دهی 
باید فاصله ی تاریخ تولد هر بچه ، با دیگر کودکان خانواده ، حداقل 2 سال تفاوت داشته باشد
مثلا در سن بعضی بچه ها در این سوال ، مانند ؛ 11 و 12 یا 6 و 7 ، امکان پذیر نمی باشند. 
آیا حرف بنده را تایید می کنید ؟
۱۴ آذر ۹۴ ، ۲۱:۳۵ امیر حسین
استاد چرا گزینه 1 میشه لطفا جواب دهید
۱۴ آذر ۹۴ ، ۲۱:۳۴ امیر حسین
استاد چرا گزینه 1 میشه لطفا جواب دهید
۱۳ آذر ۹۴ ، ۱۱:۱۳ ارمان احمدی
13013=5÷60060   دورقم اخر 13013 و 60060 را از هم کم میکنیم.47=13-60
۱۱ آذر ۹۴ ، ۱۸:۱۱ نینا میرزایی
10×11×13×7×6=60060

10+11+13+6+7=47

درسته استاد
پاسخ:
بله خوبه
 سلام استاد من برای آزمون تیزهوشآن از کتاب ها ی مبتکران(رشادت )و فرزانگان حل میکنم خیلی هم برام دشوار نیست لطفا اگر میشه کتاب قوی تر از اینا بهم معرفی کنید چون اینا جز بهترین  کتاب با هستن 
مرسی یا علی
 سلام استاد من برای آزمون تیزهوشآن از کتاب ها ی مبتکران(رشادت )و فرزانگان حل میکنم خیلی هم برام دشوار نیست لطفا اگر میشه کتاب قوی تر از اینا بهم معرفی کنید چون اینا جز بهترین  کتاب با هستن 
مرسی یا علی
پاسخ:
سلام اول سوالات هوش را حل کن
۰۹ آذر ۹۴ ، ۲۲:۲۹ محمد هدایتی
سلام استاد.جواب 47میشه.سوالتون عالی بود با تشکز
۰۹ آذر ۹۴ ، ۲۱:۲۹ امیر حسین آذرمه
استاد سلام 
جواب 47 میشه چون:
؟=13+11+10+7+6
60060=13×11×10×7×6
47=؟

پاسخ:
بله خوبه
۰۸ آذر ۹۴ ، ۱۴:۳۳ آرین لطفی
7×6×13×11×10=60060
7+6+13+11+10=47
استاد جواب می شه 47

سلام اسناد جواب میشه 47 چون

10+11+13+6+7=47 

اگر ما تمام این عدد هارا ضرب کنیم چواب مساوی با 60060


۰۳ آذر ۹۴ ، ۲۳:۳۵ مهیار زرگرانی
سلام استاد  جواب 47 میشه چون گفته از پنج سالگی ما اعداد بعد از پنج را بر 60060 تقسیم میکنیم هر کدام جواب صفر شد ان عدد درست است اعداد شامل :6و7و10و11و13 است اگر جمع کنیم 47 میشود آقا روش خودم بود خوب بود
پاسخ:
بله
۰۳ آذر ۹۴ ، ۰۶:۳۳ نیما نظام ابادی
استاد سادس فقط یه کمی فکر باید میکردی استاد من اومد60060برا اعدادکه ازش بزرگترن تقسیم کردم
13*10*11*7*6=60060
13+10+11+7+6=47 از نظر من جواب اینه می تونم نظر شما هم بدونم
۰۲ آذر ۹۴ ، ۱۷:۳۵ علیرضا کرمانی
47 استاد اشتباه هم را فهمیدم
۰۲ آذر ۹۴ ، ۱۶:۰۳ مهدی خالدیان
استاد راه حل چیه برای این سوالا
۰۱ آذر ۹۴ ، ۲۰:۱۹ شایان دامرودی

سلام استاد

جواب 47 است .

راه حل :

عدد 60060 را تقسیم بر5 کرده که می شود 13013 ، چه جالب این سری متوالی است پس دو عدد آخر هر دو عدد (13013 و 60060) را منها کرده که می شود 47

موفق باشید یا علی

۰۱ آذر ۹۴ ، ۱۴:۴۶ محمد جواد عبداللهی
47 استاد

استاد من حساب کردم جواب 47 است

۰۱ آذر ۹۴ ، ۱۴:۲۳ شهریار جهانگیری
سلام استاد جواب میشه 47 چون که:
11×7×10×6×13=60060 و 11+7+6+10+13=47
پاسخ:
بله خوبه
استاد من حساب کردم جواب 47 است

۰۱ آذر ۹۴ ، ۱۳:۴۷ آرسام مجد

استاد ببخشید دوباره حساب کردم شد 47 یعنی گزینه ی اول . اگر درست است پاسخ دهید .

پاسخ:
بله خوبه
۰۱ آذر ۹۴ ، ۰۰:۲۰ محمد صادق دژاپون
47
۳۰ آبان ۹۴ ، ۲۲:۴۸ آرمین جلیلوند
استاد من گزینه 1 رو به دست اوردم یعنی 47 .چون اگر 60060 رو به اعدادبزرگتر از 5 که به 60060 بخش پذیر است تقسیم کردم و اعداد :6و7و10و11و13را به دست اوردم که جمعشون مساوی است با 47 و ضربشان مساوی است با 60060
۳۰ آبان ۹۴ ، ۲۱:۲۶ شهریار جهانگیری
سلام آقای عشقی، میخواستم بپرسم که نظرات وجواب ها رو کی در سایت قرار می دهین؟ منظورم همین سوال هستش.خواهشا جواب بدید.

۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۳:۴۶ شهریار جهانگیری
سلام استاد فکر کردم دیدم جواب گزینه 5 است
پاسخ:
نادرست است
۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۳:۱۷ شهریار جهانگیری
سلام استاد جواب گزینه چهار میشه؟لطفا جواب بدید.

پاسخ:
نادرست است
۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۲:۴۳ علی اکبر گلستانیان
سلام استاد ببخشید جواب این سوال برابر است با گزینه 5 یعنی65 اگر درست است جواب دهید تا من راه حل تشریحی آن را هم برایتان ارسال کنم . با تشکر.

پاسخ:
نادرست است
۲۹ آبان ۹۴ ، ۲۳:۱۷ امیرحسین شرفی
استاد جواب گزینه۵ است لطفا بگویید درست است سا نه با تشکر
پاسخ:
نادرست است
۲۹ آبان ۹۴ ، ۲۰:۱۲ سید سینا علیزاده طباطبایی
جواب 47 است استاد درسته؟
پاسخ:
راه حل را بنویس
سلام استاد عشقی .جواب گزینه ی پنج یعنی ۶۵ است .آیا درست است ؟ لطفا پاسخ دهید.
پاسخ:
نادرست است
۲۹ آبان ۹۴ ، ۱۱:۵۵ آرمین جلیلوند
استاد گزینه 1 میشود؟
۲۹ آبان ۹۴ ، ۰۹:۵۹ علی اکبر گلستانیان
سلام استاد وقت بخیر جواب این سوال برابر است با گزینه 5 اگر درست است جواب دهید تا من راه حل تشریحی آن را هم برای شما ارسال کنم.
پاسخ:
نادرست است
۲۸ آبان ۹۴ ، ۲۳:۵۷ نینا میرزایی
استاد  گزینه ی 3 میشه
۲۸ آبان ۹۴ ، ۲۳:۵۵ نینا میرزایی
استاد  گزینه ی 3 میشه
پاسخ:
نادرست است
۲۸ آبان ۹۴ ، ۲۳:۵۰ نینا میرزایی
سلام استاد اگر بچه ها بطور یک سال در میان به دنیآ آمده باشند 
5+7+9+11+13=45
 گزینه 3 یا 45
۲۸ آبان ۹۴ ، ۲۳:۴۹ نینا میرزایی
سلام استاد اگر بچه ها بطور یک سال در میان به دنیآ آمده باشند 
5+7+9+11+13=45
 گزینه 3 یا 45

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی