دنیای ریاضیات

آموزش ریاضی، تیزهوشان، المپیاد ریاضی و کنکور ....... وبلاگ به روز است برای دیدن مطالب بیشتر روی خانه کلیک کنید

دنیای ریاضیات

آموزش ریاضی، تیزهوشان، المپیاد ریاضی و کنکور ....... وبلاگ به روز است برای دیدن مطالب بیشتر روی خانه کلیک کنید

دنیای ریاضیات
مسعود عشقی
کارشناسی ارشد ریاضی
دبیر تیزهوشان و المپیاد و کنکور
ashena14516@yahoo.com


کلیه حقوق مادی و معنوی این وبلاگ متعلق به استاد عشقی است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع، ممنوع و حرام است.
بایگانی
نویسندگان
پنجشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲ ق.ظ

سوال هوش - تیزهوشان

تعداد بیشترین رقم هایی که می توان از 1000 رقمی 2008 . . . 20082008  پاک کرد به طوری که حاصل جمع رقم های باقی مانده برابر 2008 شود ، چند تا است؟


الف) 260             ب) 510               ج) 746               د) 1020               ه) 130



مسعود عشقی

world-of-math.blog.ir

Image result for ‫کانال تلگرام‬‎ 


نظرات (۲۱)

راه حل :
250 = 4 ÷ 1000
                                                 500 = 2 × 250
                                            +   2000 = 8 × 250
                                            +   0 = 0 × 500
                                                ______
                                                  2500
2500 -
2008
_____
0492


246 = 2 ÷ 492



746 = 246 + 500

جواب میشه 746 که گزینه (ج ) میشود.

۱۵ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۰۲ مبین خورشیدوند
سلام استاد 
جواب گزینه ی (ج )میشود
استاد فرمول یا تکنیک این سوال رو بگید ممنون
۱۷ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۳۶ دانش آموز ششم
سلام آی استاد  . من ششم هستم و 44 روز دیگر آزمون تیزهوشان می دهم . من در آزمون ها وقت کم می آورم . خواهشا تا 28 اردیبهشت 95 جواب بدهید !
پاسخ:
از تکنیک های تست زنی استفاده کن
۱۲ اسفند ۹۴ ، ۱۷:۰۶ علیرضا سلیمانی
استاد من سوال رو متوجه نشدم!
سلام استاد. جواب میشه گزینه ی   ج   درسته؟
۳۰ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۳۲ عرشیا رضاپور
سلام استاد جواب ۷۴۶ میشود.     با تشکر
ببخشید راسته که میگن ازمون تیزهوشان نهم به دهم حذف شده
سلام سایتتون عالیه من دانش اموزان تیز هوشان نیستم ولی سطح سولاتون خوبه امید وارم اومدم ایران به تیز هوشان برم
۲۸ بهمن ۹۴ ، ۱۹:۵۹ علیرضا کرمانی
ج
سلام استاد 
چرا جواب  رو با 500 جمع میکنیم.؟؟؟
گزینه ج /
1- ما می توانیم همه صفرها را حذف کنیم زیرا تاثیری در جمع ندارند. پس 500 رقم حذف شد.
جمع تمام رقم های ما برابر است با 2500«(2+8)250»
3- 2500-2008=492
4- از آنجا که عددهای داده شده 2 و8 هستند و بیشترین رقم  هایی را که می توان حذف شد می خواهد 492 را تقسیم بر2 می کنیم که میشود246
5- 500+246=746 آیا جوابم درست است؟
پاسخ:
بله درسته
۲۴ بهمن ۹۴ ، ۱۹:۲۵ پارمیس امیری سخا

سلام  استاد خسته نباشید.

 

من گزینه ی((ج))رو دراوردم 746لطفا اگردرسته بگید من جواب روبه صورت تشریحی بنویسم بنویسم؟؟؟

پاسخ:
بله درسته
۲۴ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۳۶ امیرحسین رجبی
سلام استاد من امیر حسین رجبی هستم توی کلاس تیزهوشان ششم توی یکشنبه ها تو پیشداد من یه مشکلی دارم {استاد من توازمون های قلم چی تو تیزهوشان وقت خیلی کم میارم میشه به من کمک کنید؟}{ممنون}
۲۴ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۵۵ امیر حسین رجبی
استاد سلام ببخشید جواب گزینه ی ج میشه
۲۴ بهمن ۹۴ ، ۰۷:۳۰ آرمان احمدی
استاد گزینه  ج درست است ..     😅😅
سلام استاد جواب گزینه ی ج)۷۴۶ میشود زیرا 
ما کلا ۲۵۰ تا ۲۰۰۸ تا داریم (۱۰۰۰÷۴=۲۵۰)
و از ان طرف ۸×۲۵۱=۱۰۰۰ پس 
چون ۲۵۰ تا ۸ هس و ۸×۲۵۰=۲۰۰۰ میشه پس مجبوریم ۴تا ۲ بیاوریم تایه ۸ دیگه بیاریم و جمعش ۲۰۰۸ شود 
۱۰۰۰-۲۵۴=۷۴۶
استاد جواب من درسته؟

پاسخ:
بله درسته
گزینه( ج)، ما می توانیم تمام صفرها را حذف کنیم زیرا تاثیری در جمع ما ندارندپس500 رقم حذف میشود.
جمع رقم های باقیمانده 2500 میشود که 2500 را منهای 2008 می کنیم میشود492. و با توجه به اینکه رقم های سازنده ما 2  و 8  هستند و اینکه حداکثر رقم های حذف شده را خواسته 492 را بر 2 که رقم کوچکتر است تقسیم می کنیم میشود246 و در آخر 246  را با 500 جمع می کنیم که میشود746.آیا درست است؟
پاسخ:
بله درسته
گزینه( ج)، ما می توانیم تمام صفرها را حذف کنیم زیرا تاثیری در جمع ما ندارندپس500 رقم حذف میشود.
جمع رقم های باقیمانده 2500 میشود که 2500 را منهای 2008 می کنیم میشود492. و با توجه به اینکه رقم های سازنده ما 2  و 8  هستند و اینکه حداکثر رقم های حذف شده را خواسته 492 را بر 2 که رقم کوچکتر است تقسیم می کنیم میشود246 و در آخر 246  را با 500 جمع می کنیم که میشود746.آیا درست است؟
سلام استاد میشه کتاب خوب برای کلاس ششم معرفی کنید.
خواهش میکنم جواب بدید.
۲۲ بهمن ۹۴ ، ۱۳:۳۰ پوریا یزدان پژوه
استاد گزینه ی(1)میشه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی