دنیای ریاضیات

آموزش ریاضی، تیزهوشان، المپیاد ریاضی و کنکور ....... وبلاگ به روز است برای دیدن مطالب بیشتر روی خانه کلیک کنید

دنیای ریاضیات

آموزش ریاضی، تیزهوشان، المپیاد ریاضی و کنکور ....... وبلاگ به روز است برای دیدن مطالب بیشتر روی خانه کلیک کنید

دنیای ریاضیات
مسعود عشقی
کارشناسی ارشد ریاضی
دبیر تیزهوشان و المپیاد و کنکور
ashena14516@yahoo.com


کلیه حقوق مادی و معنوی این وبلاگ متعلق به استاد عشقی است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع، ممنوع و حرام است.
بایگانی
نویسندگان
سه شنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۶، ۰۷:۳۱ ب.ظ

سوال هوش - تیزهوشان

سلام دانش آموزان و همراهان عزیز دنیای ریاضیات

تیم آموزشی ما ضمن تبریک سال نو برای همه شما عزیزان سالی پربرکت و  پر از تلاش و موفقیت های بسیار آرزو می کند.


**********************************


در ضرب زیر برخی از رقم ها معلوم هستند و برخی نامعلوم. رقم های نامعلوم با علامت ستاره (*) مشخص شده اند. آیا می توانید رقم های نامعلوم را پیدا کرده و ضرب را کامل کنید؟



مسعود عشقی

world-of-math.blog.ir

Image result for ‫کانال تلگرام‬‎

نظرات (۱۳)

جواب مساوی است با 12155

زیرا

در همه ی ضرب ها اگر عدد ها دو رقمی باشد رقم اول  اعداد طبقه دوم  0 می باشد 
به همین دلیل رقم اول 5 است 


پس الان عدد من به این شکل است 5*7 و 7*


حال باید دنبال عددی بگدریم که اعداد بالا را تکرار کند و بهترین عدد 1 می باشد   


پس جواب میشود 715و 17 که حاصل ضربشان 12155
سلام استاد من توی آزمون تیزهوشان 96/97 شرکت کردم من کلاس ششم هستم ریاضی رو 10 درصد و بقیه ی درس هارو بالای پنجاه  درصد زدم آیا قبول می شوم
سلام استاد من توی آزمون تیزهوشان 96/97 شرکت کردم اگر من ریاضی رو 10 درصد و بقیه ی درس هارو بالای 50 درصد زده باشم آیا قبول می شوم
۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۶:۳۹ محمد مهدى باىرامى
ممنون از سوال زىباتون

جواب 12155 مى شود. 
12155
یعنی 715 ضربدر 17
استاد با توجه به ضرب اعداد ستاره بل 5 یرایرند

من نمیتونم حل کنم ایا کسی کمک میکنه ؟

استاد شما چی ؟

سلام ، این سوال بیشتر از یک جواب دارد . 
سلام استاد
جواب میشه 715 در 17 که میشه 12155
استاد سلام
جواب میشه 715 در 17 که میشه 12155
خیلی ممنون از مسأله راحت و خوبتان جواب ضرب:12155
۱۱ فروردين ۹۶ ، ۱۶:۱۵ فریماه جولایی
سلام .جواب روباید به کی فرستاد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی